I S&P har vi en egen avdeling som jobber med offentlige kunder. Vi setter sammen et dedikert kundeteam som har kommunens forsikringsbehov som spisskompetanse.
FORSIKRINGSBEHOV
Ved å samle service og betjening av offentlige instanser i en egen avdeling, bygger og foredler vi kompetanse som kommer alle våre kunder til gode. Gjennom denne unike kompetansen tilpasser og utvikler vi våre tjenester etter deres behov. For våre kunder betyr det proaktiv betjening og oppfølging. Vi vil alltid etterstrebe å være i forkant, og tilby tjenester som oppleves verdiskapende.
FORSIKRINGSBEHOV
Ved å samle service og betjening av offentlige instanser i en egen avdeling, bygger og foredler vi kompetanse som kommer alle våre kunder til gode. Gjennom denne unike kompetansen tilpasser og utvikler vi våre tjenester etter deres behov. For våre kunder betyr det proaktiv betjening og oppfølging. Vi vil alltid etterstrebe å være i forkant, og tilby tjenester som oppleves verdiskapende.
er et uavhengig skadeoppgjørsselskap i S&P-konsernet, og er eid 95% av S&P. De tilbyr skadeoppgjørstjenester uavhengig av forsikringsleverandørene, lik andre firma innen denne bransjen, som Crawford & Company, Van Ameyde, Norwegian Claims Adjuster mv. Claims Link sine ansatte er jurister, advokater, fagskadepersonell, takstmenn og byggteknisk personell.
Dette er ressurser vi ofte bruker i mer kompliserte skadesaker, der vi har behov for å diskutere skaden uavhengig av det aktuelle forsikringsselskapet. F.eks. hva som bør forventes og kreves av eget forsikringsselskap i en skadesak, både hva gjelder oppgjør og bistand. Det er heller ikke alle skader som blir en forsikringssak. Her kan vi da sparre med fagpersoner om hvordan man bør forholde seg i slike saker. Andre forsikringsmeglere er i slike tilfeller avhengig av dialog med forsikringsselskapet, som ikke er en nøytral part.
Det er i utgangspunktet ikke inkludert i dette tilbudet, da det ikke er en del av en ordinær forsikringsmeglertjeneste. Eksempler på saker der de har vært benyttet er:
For kommuner opplever vi at dette sjeldent er aktuelt, men det er i alle fall en tjeneste vi raskt kan formidle ved behov.
S&P har vokst til å bli Nordens største rådgiver og megler av forsikring og finansielle tjenester for privatpersoner og bedrifter. Våre kunder opplever sådan kundefordeler utover det som er effekten gjennom meglertjenesten.
✔ S&Ps vekst har gjort oss til en attraktiv virksomhet som tiltrekker seg viktige ressurspersoner.
✔ Vekststrategien bidrar til kontinuerlig utvikling, og vår organisasjon har ert stort fokus på utvikling av produkter og tjenester som skaper merverdi for våre kunder.
✔ Egen Compliance avdeling som ivaretar forhold rundt lover og forskrifter son regulerer vår virksomhet. Avdelingen har det primære ansvaret for følgende områder:
Det skjer kontinuerlig endringer i regelverket som må etterleves av vår virksomhet. Sist nå krav knyttet til hvitvaskingsdirektivet. Compliance har da det overordnede ansvaret for å legge til rette med rutiner og skjematikk slik at dette ivaretas ut mot våre kunder.
Det er for oss helt sentralt at våre kunder har tillit til at vår virksomhet drives i tråd med gjeldene rett, og ellers i tråd med reglene for god meglerskikk. Videre er S&P opptatt av å gjennomføre ryddige prosesser, hvor alle avtaleparter føler seg korrekt og rettferdig behandlet