Helikopter over skyene

Satser på flyforsikring gjennom nytt partnerskap

Söderberg & Partners AS kjøper 56 % av aksjene i Nova Consult AS, Nordens eneste forsikringsmegler med flyforsikring som spesialitet.
Jan Kjetil Hvamstad
CEO, Söderberg & Partners
Tore Moskvil
Daglig leder, Nova Consult AS

- Nova Consult har over 30 års unik erfaring med flyforsikring. For oss er partnerskapet en nysatsning med store muligheter i hele det nordiske markedet, sier Jan Kjetil Hvamstad, CEO i forsikringsvirksomheten til Söderberg & Partners i Norge. – Vi er stolte av å ønske Tore Moskvil og Espen Thuve velkommen til oss.

Nova Consult AS ble etablert i 1986 av Tore Moskvil. Selskapet er spesialisert innen aviation-relaterte forsikringer, og jobber primært med  fly opp til 50 pax , helikopter, småfly og mikrolight.  Nova Consult megler forsikringer for rundt 40 millioner i årlig premievolum, fra kontoret i Tønsberg.

- Vi gleder oss til å satse videre sammen med Söderberg & Partners, sier Tore Moskvil som er daglig leder i Nova Consult AS. Gjennom partnerskapet skal vi tilby våre tjenester til Söderberg & Partners` voksende kundeportefølje. På samme måte kan våre kunder få tilgang på øvrige meglertjenester fra Söderberg & Partners.

I en verden med stadig mer komplekse risikoer og stor uforutsigbarhet, er det viktig å ha en rådgiver som har inngående kjennskap til forsikringsbehovene og lovkravene som stilles. Dette gjelder også luftfart. I Söderberg & Partners har vi fra før et eget team med spesialister innen dette området som sitter i Danmark. – Nå får vi et kompetansemiljø også i Norge, som vil tilføre verdifull kunnskap om en spennende bransje, sier Hvamstad.