For S&P handler det ikke om enkelttjenester, men om kvaliteten på totaliteten av våre tjenester. Det handler om metodikk, og hvordan vårt tjenestekonsept utøves på en proaktiv måte ovenfor våre kunder.
Vi har en egen avdeling som kun jobber med offentlige kunder, og setter sammen et eget kundeteam som har kommunens forsikringsbehov som spisskompetanse.
Her er noen av hovedpunktene i vårt tjenestekonsept og som vil bli gjennomgått og utarbeidet for den enkelte kunde:
✔ Behovsanalyse
✔ Oversikt og status
✔ Innkjøp av forsikring
✔ Plassering/Oppsigelser
✔ Kontroll og oppfølgning av nye forsikringsavtaler
✔ Etablere og implementere nye rutiner
✔ Daglig service og betjening
✔ Bistand ved skadesaker
✔ Kompetanseheving
✔ Fornyelser
Modellen gir en forenklet oversikt over alle tjenestene som inngår i den helhetlige forsikringsmeglertjenesten. De ulike tjenestene er avhengige av hverandre, og må sees i sammenheng for å få en forståelse av helheten i vårt konsept. Metode og systematikk for gjennomføring, er for S&P den strategiske tilnærmingen for hvordan vi bistår våre kunder med å redusere totale risiko- og forsikringskostnader.
S&Ps betjeningskonsept er utviklet gjennom mange års erfaring, og våre tjenester er i kontinuerlig utvikling. Ikke minst er våre digitale løsninger gitt et markant løft ift. samhandling med kunder det siste året, da vi alle har måtet tilpasse oss en ny arbeidshverdag. Teamet viser stor endringskapasitet, og genuin interesse for å søke nye gode løsninger for våre kunder.
Men alle kunder er forskjellige. Selv om kommuner kan fremstå mer enhetlige enn mange andre bransjer, er vår erfaring at hver og en må behandles individuelt. Vi vil derfor alltid utforme og utføre meglertjenesten i samråd med den enkelte kundes ønsker og krav.
Vi er opptatt av at overgangen til ny forsikringsmegler skal være sømløst. Gjennom gode rutiner legger vi til rette for at denne overgangen skal oppleves så smidig som mulig, og ikke være en belastning som krever interne ressurser hos kunden.
Helt fra oppstarten av kundeforholdet er god service og betjening en prioritet for oss. Det er derfor viktig at vi så raskt som mulig etter at kontrakt er skrevet, får oversikt over alle forsikringer, og status for den enkelte forsikringsavtale.
Gjennom vår meglerfullmakt blir vi det nye kontaktpunktet for eksisterende forsikringsleverandører. Etterhvert som vi mottar dokumenter fra forsikringsleverandørene, vil de gjøres tilgjengelig i Optimum Online – vår forsikringsportal. Det vil sikre dere kontinuitet.
For våre nye kunder som har benyttet forsikringsmegler tidligere, har vi gode rutiner for å følge opp og hente inn informasjon om det eksisterende kundeforholdet.