Söderberg & Partners inngår partnerskap med Kystmegler AS

Söderberg & Partners AS kjøper 30% av aksjene i Kystmegler AS. Planen er å øke eierskapet til en majoritetsandel over tid.

- Oppkjøpet er et viktig steg i vår offensive vekststrategi, hvor målet er å tilby forsikringsmeglertjenester til virksomheter og deres ansatte i hele Norge, sier Jan Kjetil Hvamstad, CEO i forsikringsvirksomheten til Söderberg & Partners i Norge.

Selskapet er allerede godt representert i resten av landet. Gjennom partnerskapet med Kystmegler AS skal Söderberg & Partners utvikle uavhengig forsikringrådgivning og -megling også i de nordligste fylkene.

- Nord-Norge har mye spennende industri, bl.a. innen fiske, havbruk, handel og service. Vi ønsker å være til stedet der kundene er, og med Kystmegler på laget, får vi nå også fysisk nærhet til næringslivet i nord, sier Hvamstad.

Kystmegler AS ble etablert av Arne Henriksen i 2011, og tilbyr megling og rådgivning av person-, pensjons-, skade- og marieforsikringer til bedriftsmarkedet. Kystmegler har en budsjettert omsetning på NOK 13,5 millioner i 2023, 7 ansatte, og kontor i Svolvær, Bodø, Tromsø og Oslo.

– Vi gleder oss til å bli en del av Söderberg & Partners, sier Daniel Henriksen som er daglig leder i Kystmegler. – Sammen med Söderberg & Partners skal vi utvide virksomheten vår i Nord-Norge og i resten av landet. Gjennom partnerskapet får vi tilgang på gode systemer og digitale løsninger, kombinert med større innkjøpskraft og markedsledende analyser.

Jan Kjetil Hvamstad
CEO, Söderberg & Partners AS