Forenkling og effektivisering
Hvert år kjøper og plasserer vi forsikring og pensjon på vegne av våre norske bedriftskunder for 9 milliarder kroner, i flere enn 80 forskjellige forsikringsselskaper. Det betyr at vi hvert år mottar over 22 000 forsikringsavtaler og tilhørende dokumenter fra de ulike forsikringsgiverne.
Reduserer manuell håndtering
Hensikten med Nova er å redusere den manuelle håndteringen av alle disse avtalene. Det gjør vi blant annet ved hjelp av robotprosessautomatisering og teksttolkning. Roboten vår kategoriserer data, tekst og dokumenter, som deretter lagres i vårt fagsystem automatisk.
Ved inngangen til 2024 passerte vi 31 000 dokument-transaksjoner gjennom Nova siden oppstarten. Vi jobber kontinuerlig med å få flere forsikringsgivere med på løsningen og øke volumet enda mer. Gevinstene er en betydelig tidsbesparelse og færre feil. Det kommer kundene våre til gode.
Mer tid til rådgivning
– Automatisering av manuelle arbeidsoppgaver gir oss mer tid til å yte god rådgivning og være til stede for kundene våre, sier Joakim Haugerø, strategisk forretningsutvikler i Söderberg & Partners.
– Nova er utviklet sammen med våre svenske kolleger, som har jobbet med løsningen siden 2019. Nå er endelig løsningen lansert i Norge, og vi er allerede i gang med flere lignende initiativer for å effektivisere driften videre, avslutter Haugerø.