Skip to main content Skip to main navigation

Rapportering og analyse

Rapportering og analyse

Gode råd krever gode verktøy

25 mars · 2021

Gode analyser og oppdaterte rapporter gir viktig merverdi for oss og alle våre kunder. Vi har gjennom mer enn ti år bygget en kultur med åpenhet og analyse som et viktig grunnlag for vår rådgivning innen finans og riskohåndtering. 

Söderberg & Partners har gjennom oppkjøp og organisk vekst blitt en av de ledende finansielle rådgiverne i Norden. Denne veksten fortsetter, noe som stiller stadig større krav til rapporteringsevne og analyseverktøy.

Løsningen ble Azure Synapse Analytics og Power BI fra Microsoft.

«Før tok det dager å generere en virksomhetsrapport på tvers av alle enheter. Azure Synapse Analytics og Power BI aktiverer nå rapporter etter behov. Endringer er tilgjengelige innen en time, slik at forretningens beslutningstakere kan se disse umiddelbart».

Gard Vammervold Eriksen, CFO i Söderberg & Partners Norge

Utvikler videre

Nå er fase to og tre i gang, og vi faser stadig flere partnere inn i prosjektet. I fase tre vil vi automatisere rapporter for eksterne forsikringsselskaper og partnere. I mellomtiden gir Azure datalager oss et sterkt argument i forhandlinger med nye partnerskapsselskaper.

Les mer

Les om reisen vi har hatt fra den gang vi brukte uforholdsmessig mye tid på å hente ut nødvendige data, til i dag, hvor vi kan bruke tiden til å forstå og analysere informasjonen, som igjen skaper verdifull innsikt til forretningen. 

Bærekraftsuken

Söderberg & Partners ansatte akkumulerte over 580 000 kroner til Redd Barna

8 oktober · 2021

Under Söderberg & Partners sin internasjonale bærekraftuke samlet de ansatte inn 584 460 kroner til Redd Barna ved å gjennomføre ulike bærekraftsutfordringer. Pengene går til  Red Alert-kampanjen på Filippinene, et prosjekt som jobber for å utdanne barn og unge om effektene av klimaendringer og styrke stemmene deres i samfunnet.

I september arrangerte  Söderberg & Partners en internasjonal bærekraftuke for alle ansatte i Sverige, Norge, Danmark,  Finland og Nederland. Hensikten med uken var å inspirere og utdanne Söderberg  & Partners sine ansatte om økonomisk, økologisk og sosial bærekraft. Målet var å gi de ansatte en helhetlig forståelse av bærekraft og hvordan hver enkelt kan gjøre en forskjell gjennom små atferdsendringer.

«Alle eksisterende bærekraftsstudier viser at vi må handle nå, at vi må ta ansvar for miljøet, ellers er det en ventende katastrofe. Som selskap har vi en unik mulighet til å skape forandring og stå i frontlinjen. Vårt bærekraftsarbeid er allerede solid, men med denne bærekraftsuken gjorde vi en målrettet innsats som bidrar til en umiddelbar endring» sier Gustaf Rentzhog, CEO i Söderberg & Partners.

I løpet av uken hadde hver ansatt mulighet til å bruke tid i løpet av arbeidsdagen til å delta på forelesninger, treningstimer og andre digitale aktiviteter. Ved hjelp av en app ble ulike oppgaver og utfordringer med mål om å redusere klimaavtrykket gjennomført. Hver utfordring og oppgave genererte poeng som igjen konverterte til penger på vegne av Redd Barna.

Samlet inn mer enn 580 000 kroner til Red Alert-kampanjen
Ved utgangen av uken hadde våre ansatte gjennom bærekraftsutfordringer, spart 139 tonn karbondioksid og akkumulerte dermed 584 460 norske  kroner for Redd Barna. Pengene som samles inn er øremerket Redd Barnas prosjekt Red Alert Campaign på Filippinene, et land som er sterkt utsatt for naturkatastrofer og sårbart som følge av  klimaendringer. 

«Vi er så takknemlige for Söderberg & Partners og arbeidet deres ansatte utførte i løpet av bærekraftsuken. Takket være deres innsats vil over 580 000 korner gå til barn og unge på Filippinene, som er ekstra utsatt for konsekvensene og ødeleggelsene som klimaendringene skaper. Formålet med prosjektet vårt er å utdanne barn og unge om klimaendringer og gi dem en samlet og sterk stemme. Målet er å skape bevissthet for å øke samfunnets press, og kreve at beslutningstakere, myndigheter og andre institusjoner tar sitt ansvar» sier Charlotte  Rutegård, Partnership Manager i Redd Barna.

Langt og solid partnerskap
Söderberg & Partners har i mange år hatt et samarbeid med Redd Barna som inkluderer å donere rundt 5 millioner kroner til flyktningleirer i Syria. Vi støtter for tiden deres prosjekt Senterder for støtte og behandling hvor barn og unge som har gjennomgått traumatiske opplevelser kan få støtte og behandling.

Nyhetsbrev

Ønsker du å motta nyhetsbrev fra Söderberg & Partners Wealth Management?

Meld deg på her

Bli kontaktet

Vil du komme i kontakt med oss? Trykk her for å komme til kontaktskjemaet vårt.

Kom i kontakt med oss
Vi har flyttet!

På plass i nye freshe lokaler

27 august · 2021

Vi har flyttet inn i nye lokaler både i Trondheim og Fredrikstad, og gleder oss til å ta inn nye kunder i moderne og romslige lokaler når situasjonen tillater det.

Nye freshe lokaler


Vi har flyttet inn i nye flotte lokaler med god plass og moderne stil. Det ble en ny start i nye bygg med utmerket kontorløsning.

Ekstra hyggelig er det med et sceneskifte nå i disse Korona-tider. De tidligere kontorene hadde begrensede muligheter for møterom og liten plass til flere ansatte. Vi er et selskap i kraftig vekst, og det greit å ha litt ekstra plass når det stadig rekrutteres.


Söderberg & Partners i Trondheim


Tr.Heim 6-1.jpg
Nye møtelokaler

Tr. Heim 3-1.jpg
Nye kontorløsninger for våre ansatte

Tr. Heim 8-1.jpg
Kontorplasser

Tr.heim 1-1.jpg
Kjøkkenløsning og pauserom

Tr. Heim 9-1.jpg
Noen av våre kollegaer i Trondheim i våre nye lokaler


Söderberg & Partners i Fredrikstad

Fredrikstad 1.jpgSöderberg & Partners nye lokaler på bryggen i Fredrikstad

Fredrikstad 2.jpg
S&P Fredrikstad

Fredrikstad 3.jpg
Moderne kontorlokaler

Fredrikstad 4.jpg
Kontorløsning med åpent landskap




På innsiden av Söderberg & Partners

Møt Agnar Nordeidet, COO i Söderberg & Partners

27 august · 2021

Agnar Nordeidet er COO i Söderberg & Partners Norge. Som operasjonell leder for forsikring og pensjon har han flere viktige fokusområder.

agnar_nordeidet.jpg
Agnar Nordeidet, COO i Söderberg & Partners

Agnar er ansvarlig for eiernes ønske om vekst i forretningen og kontroll på kostnadene, kundetilfredshet når det gjelder kvalitet i rådgivningen, samt drift og utvikling av våre digitale verktøy og vårt tjenestespekter. Alt dette i tråd med gjeldende lover og retningslinjer. I tillegg skal våre ansatte i Söderberg & Partners oppleve at de blir ivaretatt, både med hensyn til kompetanseutvikling og tilgang til gode arbeidsverktøy.

Vekstambisjoner

Söderberg & Partners har en relativt aggressiv vekststrategi – og selskapet har siden etableringen i Norge for 7 år siden, vokst til nesten dobbelt størrelse. Kan du fortelle litt mer rundt dette?

- Vekst kan skapes på to måter. Gjennom organisk vekst eller oppkjøp. Söderberg & Partners, som konsern, har hovedsakelig vokst og blitt store gjennom oppkjøp, sier Agnar.

Blant oppkjøpene som er gjort i Norge, kan vi nevne Bafo og Quality Broker, Garde i Trondheim og selskapene Gabler Insurance Broker, R2 og Gagne i Bergen. Det jobbes nå med etablering også i andre regioner.

- Vår partnermodell er ukomplisert og enkel. Vi ønsker at våre entreprenører ute i forretningen, i hele landet, skal være medeiere i sin arbeidsplass og ta del i de verdiene som skapes. På denne måten opprettholdes gründerånden i forretningen, samtidig som vi får god kontroll på utviklingen av topp- og bunnlinjen til de ulike enhetene, forklarer han.

- Det vi tilfører forretningsenhetene, er en solid merkevare i tillegg til faglig, juridisk og administrativ støtte. Det inkluderer alt fra opplæring og regnskap til produkt- og IT-utvikling. På denne måten kan entreprenørene gjøre det de kan best; fokusere på å bygge forretning og håndtere potensielle og eksisterende kunder. Dette har vært en suksessoppskrift for Söderberg & Partners i samtlige land hvor selskapet er representert.

Personlig rådgivning der kundene er

En annen ting som er viktig for Söderberg & Partners, er tilstedeværelse og tilgjengelighet for kunden. Kan du fortelle litt om hva dere legger i dette?

- I starten bygget vi forretning i det sentrale Østlandsområdet, men fokuserer nå på de større byene rundt om i landet. Vår tydelige målsetting er å bygge forretning i alle landets regioner, sier Agnar og fortsetter:

- Etableringen av selskapene S&P Pensjonsrådgivning og S&P Wealth Management – med personlig rådgivning 1 til 1 innen henholdsvis pensjon og formuesforvaltning, gjør at lokal tilstedeværelse er viktigere nå enn tidligere. Vi skal være til stede der menneskene bor og driver sitt virke.

- I S&P tror vi på at rådgivning skjer mellom mennesker, med gode digitale flater og verktøy som viktig støtte. Våre kunder skal forstå hva de kjøper av oss, samtidig som de enkelt må kunne sjekke status på forsikringene, og følge med på utviklingen av sine pensjonsmidler og sparekapital. Derfor er tilgjengelighet på digitale flater viktig, men selvsagt må våre kunder også kunne kontakte sin egen rådgiver – som kjenner deres region, forretning og forsikringsbehov, sier han og legger til:  

- Vi vil derfor fortsette vår geografiske ekspansjon i Norge, gjennom nye oppkjøp og etablering av nye selskaper – og med det sørge for god og personlig tilstedeværelse for alle våre kunder også i fremtiden.

Kontakt oss