Skip to main content Skip to main navigation

Nye lokaler i Trondheim og Fredrikstad

Vi har flyttet!

På plass i nye freshe lokaler

27 august · 2021

Vi har flyttet inn i nye lokaler både i Trondheim og Fredrikstad, og gleder oss til å ta inn nye kunder i moderne og romslige lokaler når situasjonen tillater det.

Nye freshe lokaler


Vi har flyttet inn i nye flotte lokaler med god plass og moderne stil. Det ble en ny start i nye bygg med utmerket kontorløsning.

Ekstra hyggelig er det med et sceneskifte nå i disse Korona-tider. De tidligere kontorene hadde begrensede muligheter for møterom og liten plass til flere ansatte. Vi er et selskap i kraftig vekst, og det greit å ha litt ekstra plass når det stadig rekrutteres.


Söderberg & Partners i Trondheim


Tr.Heim 6-1.jpg
Nye møtelokaler

Tr. Heim 3-1.jpg
Nye kontorløsninger for våre ansatte

Tr. Heim 8-1.jpg
Kontorplasser

Tr.heim 1-1.jpg
Kjøkkenløsning og pauserom

Tr. Heim 9-1.jpg
Noen av våre kollegaer i Trondheim i våre nye lokaler


Söderberg & Partners i Fredrikstad

Fredrikstad 1.jpgSöderberg & Partners nye lokaler på bryggen i Fredrikstad

Fredrikstad 2.jpg
S&P Fredrikstad

Fredrikstad 3.jpg
Moderne kontorlokaler

Fredrikstad 4.jpg
Kontorløsning med åpent landskap




På innsiden av Söderberg & Partners

Møt Agnar Nordeidet, COO i Söderberg & Partners

27 august · 2021

Agnar Nordeidet er COO i Söderberg & Partners Norge. Som operasjonell leder for forsikring og pensjon har han flere viktige fokusområder.

agnar_nordeidet.jpg
Agnar Nordeidet, COO i Söderberg & Partners

Agnar er ansvarlig for eiernes ønske om vekst i forretningen og kontroll på kostnadene, kundetilfredshet når det gjelder kvalitet i rådgivningen, samt drift og utvikling av våre digitale verktøy og vårt tjenestespekter. Alt dette i tråd med gjeldende lover og retningslinjer. I tillegg skal våre ansatte i Söderberg & Partners oppleve at de blir ivaretatt, både med hensyn til kompetanseutvikling og tilgang til gode arbeidsverktøy.

Vekstambisjoner

Söderberg & Partners har en relativt aggressiv vekststrategi – og selskapet har siden etableringen i Norge for 7 år siden, vokst til nesten dobbelt størrelse. Kan du fortelle litt mer rundt dette?

- Vekst kan skapes på to måter. Gjennom organisk vekst eller oppkjøp. Söderberg & Partners, som konsern, har hovedsakelig vokst og blitt store gjennom oppkjøp, sier Agnar.

Blant oppkjøpene som er gjort i Norge, kan vi nevne Bafo og Quality Broker, Garde i Trondheim og selskapene Gabler Insurance Broker, R2 og Gagne i Bergen. Det jobbes nå med etablering også i andre regioner.

- Vår partnermodell er ukomplisert og enkel. Vi ønsker at våre entreprenører ute i forretningen, i hele landet, skal være medeiere i sin arbeidsplass og ta del i de verdiene som skapes. På denne måten opprettholdes gründerånden i forretningen, samtidig som vi får god kontroll på utviklingen av topp- og bunnlinjen til de ulike enhetene, forklarer han.

- Det vi tilfører forretningsenhetene, er en solid merkevare i tillegg til faglig, juridisk og administrativ støtte. Det inkluderer alt fra opplæring og regnskap til produkt- og IT-utvikling. På denne måten kan entreprenørene gjøre det de kan best; fokusere på å bygge forretning og håndtere potensielle og eksisterende kunder. Dette har vært en suksessoppskrift for Söderberg & Partners i samtlige land hvor selskapet er representert.

Personlig rådgivning der kundene er

En annen ting som er viktig for Söderberg & Partners, er tilstedeværelse og tilgjengelighet for kunden. Kan du fortelle litt om hva dere legger i dette?

- I starten bygget vi forretning i det sentrale Østlandsområdet, men fokuserer nå på de større byene rundt om i landet. Vår tydelige målsetting er å bygge forretning i alle landets regioner, sier Agnar og fortsetter:

- Etableringen av selskapene S&P Pensjonsrådgivning og S&P Wealth Management – med personlig rådgivning 1 til 1 innen henholdsvis pensjon og formuesforvaltning, gjør at lokal tilstedeværelse er viktigere nå enn tidligere. Vi skal være til stede der menneskene bor og driver sitt virke.

- I S&P tror vi på at rådgivning skjer mellom mennesker, med gode digitale flater og verktøy som viktig støtte. Våre kunder skal forstå hva de kjøper av oss, samtidig som de enkelt må kunne sjekke status på forsikringene, og følge med på utviklingen av sine pensjonsmidler og sparekapital. Derfor er tilgjengelighet på digitale flater viktig, men selvsagt må våre kunder også kunne kontakte sin egen rådgiver – som kjenner deres region, forretning og forsikringsbehov, sier han og legger til:  

- Vi vil derfor fortsette vår geografiske ekspansjon i Norge, gjennom nye oppkjøp og etablering av nye selskaper – og med det sørge for god og personlig tilstedeværelse for alle våre kunder også i fremtiden.

Pressemelding

Söderberg & Partners henter inn 2,5 milliarder - ønsker å forsterke veksten i Norge

1 juni · 2021

Söderberg & Partners har nå avtalt en ny emisjon på 2,5 milliarder SEK. Hele emisjonen tegnes av amerikanske TA Associates, som nå kommer inn på eiersiden igjen etter å ha solgt sin minoritetsandel i Söderberg & Partners til KKR i 2019.

KKR forblir minoritetseier etter denne emisjonen. Kontroll over selskapet ligger fremdeles hos selskapets ansatte og grunnlegger Per-Olof Söderberg.

Ønsker å styrke posisjonen som markedsleder i Norge

Den nye emisjonen skal bidra til Söderberg & Partners´ videre ekspansjon i Norden utenfor Sverige, inkludert Norge, hvor vi i dag er et av de ledende rådgivningsselskapene innenfor forsikringsmegling og formuesrådgivning. Selskapet satser nå på å bli markedsleder innen alle våre tjenester gjennom rekruttering av flere rådgivere, oppkjøp og etablering av nye kontorer.

SP_2019_Presse_Jørn_DSC_svarthvitt_200x265.jpg
Jørn Gisvold, administrerende direktør for S&P Norge

-  Vi har vært gjennom en betydelig ekspansjon og utvikling siden Söderberg & Partners kom inn på eiersiden i 2014. Vi vil nå få ytterligere kraft til å forsterke vår lokale tilstedeværelse, videreutvikle markedets mest kompetente rådgivere, våre digitale plattformer og forsterke vår markedskraft. Dette vil samlet skape ytterligere betydelig merverdi for alle våre kunder, sier Jørn Gisvold, administrerende direktør for Söderberg & Partners i Norge.

Tore Malme kvadrat_svarthvitt_200x265.jpg
Tore Malme, arbeidende styreleder i S&P Wealth Management Norge

- Vi ønsker å fortsette å bygge landets beste finansielle rådgivningsmiljø for våre kunder gjennom å samle de aller beste formuesrådgiverne hos oss. Vår målsetning er å bli den fremste Non-Bank Wealth Manager i Norge innen 5 år. Denne emisjonen gir oss ytterligere kraft i denne vekststrategien, og er en bekreftelse fra en av verdens ledende investorer om at vårt uavhengige rådgivningskonsept er markedsledende, sier Tore Malme, arbeidende styreleder i Söderberg & Partners Wealth Management i Norge.

Personlig rådgivning – nøkkelen til suksess

Kjernen i Söderberg & Partners virksomhet er den teknologidrevne rådgivningsplattformen, som har vist seg å være en viktig suksessfaktor i alle land der selskapet opererer.

Gustaf Rentzhog_Portait_svarthvitt_200x265.jpg
Gustaf Rentzhog, administrerende direktør i Söderberg & Partners.

- De siste årene har vi hatt en kraftig ekspansjon. For fem år siden var Söderberg & Partners «kun» bransjeledende i Sverige, men vår teknologidrevne rådgivningsplattform, som kombinerer det beste fra menneske og maskin, har vist seg å være svært vellykket og verdiskapende også utenfor Sverige. I dag har Söderberg & Partners virksomhet også i Norge, Danmark, Finland og Nederland, med sterk vekst i samtlige markeder. Målet nå er ytterligere ekspansjonen i disse landene, og på sikt også å utvide vår tilstedeværelse til helt nye markeder, sier Gustaf Rentzhog, administrerende direktør i Söderberg & Partners.

Transaksjonen er underlagt godkjenning fra det svenske finanstilsynet.

  

For mer informasjon:

Jørn Gisvold
Adm. direktør, Söderberg & Partners (Forsikring) i Norge

E-post: jorn.gisvold@soderbergpartners.no
Tlf: 922 43 500

Tore Malme
Arbeidende styreleder, Söderberg & Partners (Wealth Management) i Norge

E-post: tore.malme@soderbergpartnerswealth.no
Tlf: 928 02 680

Rasmus Löwenmo Buckhöj
Informasjonssjef, Söderberg & Partners (konsern)

E-post: Rasmus.LowenmoBuckhoj@soderbergpartners.se
Tlf: +46 76 149 50 05

Miljødiplom til Söderberg & Partners

1 juni · 2021

Söderberg & Partners tar ansvar for miljøpåvirkningen av våre beslutninger og handlinger. Vi er klar over at vår virksomhet påvirker miljøet, både positivt og negativt. Vi er derfor glade og stolte over at de tiltakene vi gjør, fungerer.

Finanssektoren, som vi er en del av, spiller en viktig rolle i samfunnet, både med tanke på økonomisk utvikling og miljø. Vi strever derfor etter å ta de beste miljømessige valgene i den daglige driften, og vi jobber med kontinuerlige forbedringer.

Mille Haslund Mellbye
Mille Haslund Mellbye

- Vår ambisjon er å ta hensyn til både de direkte og indirekte aspektene av våre handlinger over tid, og å skape en god struktur for å jobbe med bærekraftspørsmål internt. Konsernet har allerede en fulltidsansatt i Stockholm ansvarlig for bærekraft, og det er opprettet lokale bærekraftråd i de ulike landene. Men – det er viktig å huske at bærekraft er alles ansvar, sier Mille Haslund Mellbye, som leder dette arbeidet i den norske delen av virksomheten.

Et konkret eksempel på hva som gjøres i Norge, og som er en viktig årsak til at vi mottar dette diplomet, er våre rutiner knyttet til utskiftning av IT-utstyr.

Tina Sjöstrand
Tina Sjöstrand, driftsansvarlig IT 

- Da vi startet prosjektet med fleksibel arbeidsplass i 2019, inngikk vi et samarbeid med CHG-Meridian i Skien, som tok imot våre PCer og periferiutstyr. Av 171 leverte enheter har 103 blitt tatt i bruk av noen andre, forteller Tina Sjöstrand, driftsansvarlig i Söderberg & Partners i Norge. Vi er svært glade for å bidra i CHG Meridians arbeid med gjenbruk av IT-utstyr.

Her kan du lese hele miljørapporten: miljorapport2020_CHG_no[6].pdf

miljodiplom2020_no__S&P[27]1268x992.jpg

Kontakt oss