Skip to main content Skip to main navigation

Söderberg & Partners ansatte akkumulerte over 580 000 kroner til Redd Barna

Bærekraftsuken

Söderberg & Partners ansatte akkumulerte over 580 000 kroner til Redd Barna

8 oktober · 2021

Under Söderberg & Partners sin internasjonale bærekraftuke samlet de ansatte inn 584 460 kroner til Redd Barna ved å gjennomføre ulike bærekraftsutfordringer. Pengene går til  Red Alert-kampanjen på Filippinene, et prosjekt som jobber for å utdanne barn og unge om effektene av klimaendringer og styrke stemmene deres i samfunnet.

I september arrangerte  Söderberg & Partners en internasjonal bærekraftuke for alle ansatte i Sverige, Norge, Danmark,  Finland og Nederland. Hensikten med uken var å inspirere og utdanne Söderberg  & Partners sine ansatte om økonomisk, økologisk og sosial bærekraft. Målet var å gi de ansatte en helhetlig forståelse av bærekraft og hvordan hver enkelt kan gjøre en forskjell gjennom små atferdsendringer.

«Alle eksisterende bærekraftsstudier viser at vi må handle nå, at vi må ta ansvar for miljøet, ellers er det en ventende katastrofe. Som selskap har vi en unik mulighet til å skape forandring og stå i frontlinjen. Vårt bærekraftsarbeid er allerede solid, men med denne bærekraftsuken gjorde vi en målrettet innsats som bidrar til en umiddelbar endring» sier Gustaf Rentzhog, CEO i Söderberg & Partners.

I løpet av uken hadde hver ansatt mulighet til å bruke tid i løpet av arbeidsdagen til å delta på forelesninger, treningstimer og andre digitale aktiviteter. Ved hjelp av en app ble ulike oppgaver og utfordringer med mål om å redusere klimaavtrykket gjennomført. Hver utfordring og oppgave genererte poeng som igjen konverterte til penger på vegne av Redd Barna.

Samlet inn mer enn 580 000 kroner til Red Alert-kampanjen
Ved utgangen av uken hadde våre ansatte gjennom bærekraftsutfordringer, spart 139 tonn karbondioksid og akkumulerte dermed 584 460 norske  kroner for Redd Barna. Pengene som samles inn er øremerket Redd Barnas prosjekt Red Alert Campaign på Filippinene, et land som er sterkt utsatt for naturkatastrofer og sårbart som følge av  klimaendringer. 

«Vi er så takknemlige for Söderberg & Partners og arbeidet deres ansatte utførte i løpet av bærekraftsuken. Takket være deres innsats vil over 580 000 korner gå til barn og unge på Filippinene, som er ekstra utsatt for konsekvensene og ødeleggelsene som klimaendringene skaper. Formålet med prosjektet vårt er å utdanne barn og unge om klimaendringer og gi dem en samlet og sterk stemme. Målet er å skape bevissthet for å øke samfunnets press, og kreve at beslutningstakere, myndigheter og andre institusjoner tar sitt ansvar» sier Charlotte  Rutegård, Partnership Manager i Redd Barna.

Langt og solid partnerskap
Söderberg & Partners har i mange år hatt et samarbeid med Redd Barna som inkluderer å donere rundt 5 millioner kroner til flyktningleirer i Syria. Vi støtter for tiden deres prosjekt Senterder for støtte og behandling hvor barn og unge som har gjennomgått traumatiske opplevelser kan få støtte og behandling.

Nyhetsbrev

Ønsker du å motta nyhetsbrev fra Söderberg & Partners Wealth Management?

Meld deg på her

Bli kontaktet

Vil du komme i kontakt med oss? Trykk her for å komme til kontaktskjemaet vårt.

Kom i kontakt med oss
Vi har flyttet!

På plass i nye freshe lokaler

27 august · 2021

Vi har flyttet inn i nye lokaler både i Trondheim og Fredrikstad, og gleder oss til å ta inn nye kunder i moderne og romslige lokaler når situasjonen tillater det.

Nye freshe lokaler


Vi har flyttet inn i nye flotte lokaler med god plass og moderne stil. Det ble en ny start i nye bygg med utmerket kontorløsning.

Ekstra hyggelig er det med et sceneskifte nå i disse Korona-tider. De tidligere kontorene hadde begrensede muligheter for møterom og liten plass til flere ansatte. Vi er et selskap i kraftig vekst, og det greit å ha litt ekstra plass når det stadig rekrutteres.


Söderberg & Partners i Trondheim


Tr.Heim 6-1.jpg
Nye møtelokaler

Tr. Heim 3-1.jpg
Nye kontorløsninger for våre ansatte

Tr. Heim 8-1.jpg
Kontorplasser

Tr.heim 1-1.jpg
Kjøkkenløsning og pauserom

Tr. Heim 9-1.jpg
Noen av våre kollegaer i Trondheim i våre nye lokaler


Söderberg & Partners i Fredrikstad

Fredrikstad 1.jpgSöderberg & Partners nye lokaler på bryggen i Fredrikstad

Fredrikstad 2.jpg
S&P Fredrikstad

Fredrikstad 3.jpg
Moderne kontorlokaler

Fredrikstad 4.jpg
Kontorløsning med åpent landskap




På innsiden av Söderberg & Partners

Møt Agnar Nordeidet, COO i Söderberg & Partners

27 august · 2021

Agnar Nordeidet er COO i Söderberg & Partners Norge. Som operasjonell leder for forsikring og pensjon har han flere viktige fokusområder.

agnar_nordeidet.jpg
Agnar Nordeidet, COO i Söderberg & Partners

Agnar er ansvarlig for eiernes ønske om vekst i forretningen og kontroll på kostnadene, kundetilfredshet når det gjelder kvalitet i rådgivningen, samt drift og utvikling av våre digitale verktøy og vårt tjenestespekter. Alt dette i tråd med gjeldende lover og retningslinjer. I tillegg skal våre ansatte i Söderberg & Partners oppleve at de blir ivaretatt, både med hensyn til kompetanseutvikling og tilgang til gode arbeidsverktøy.

Vekstambisjoner

Söderberg & Partners har en relativt aggressiv vekststrategi – og selskapet har siden etableringen i Norge for 7 år siden, vokst til nesten dobbelt størrelse. Kan du fortelle litt mer rundt dette?

- Vekst kan skapes på to måter. Gjennom organisk vekst eller oppkjøp. Söderberg & Partners, som konsern, har hovedsakelig vokst og blitt store gjennom oppkjøp, sier Agnar.

Blant oppkjøpene som er gjort i Norge, kan vi nevne Bafo og Quality Broker, Garde i Trondheim og selskapene Gabler Insurance Broker, R2 og Gagne i Bergen. Det jobbes nå med etablering også i andre regioner.

- Vår partnermodell er ukomplisert og enkel. Vi ønsker at våre entreprenører ute i forretningen, i hele landet, skal være medeiere i sin arbeidsplass og ta del i de verdiene som skapes. På denne måten opprettholdes gründerånden i forretningen, samtidig som vi får god kontroll på utviklingen av topp- og bunnlinjen til de ulike enhetene, forklarer han.

- Det vi tilfører forretningsenhetene, er en solid merkevare i tillegg til faglig, juridisk og administrativ støtte. Det inkluderer alt fra opplæring og regnskap til produkt- og IT-utvikling. På denne måten kan entreprenørene gjøre det de kan best; fokusere på å bygge forretning og håndtere potensielle og eksisterende kunder. Dette har vært en suksessoppskrift for Söderberg & Partners i samtlige land hvor selskapet er representert.

Personlig rådgivning der kundene er

En annen ting som er viktig for Söderberg & Partners, er tilstedeværelse og tilgjengelighet for kunden. Kan du fortelle litt om hva dere legger i dette?

- I starten bygget vi forretning i det sentrale Østlandsområdet, men fokuserer nå på de større byene rundt om i landet. Vår tydelige målsetting er å bygge forretning i alle landets regioner, sier Agnar og fortsetter:

- Etableringen av selskapene S&P Pensjonsrådgivning og S&P Wealth Management – med personlig rådgivning 1 til 1 innen henholdsvis pensjon og formuesforvaltning, gjør at lokal tilstedeværelse er viktigere nå enn tidligere. Vi skal være til stede der menneskene bor og driver sitt virke.

- I S&P tror vi på at rådgivning skjer mellom mennesker, med gode digitale flater og verktøy som viktig støtte. Våre kunder skal forstå hva de kjøper av oss, samtidig som de enkelt må kunne sjekke status på forsikringene, og følge med på utviklingen av sine pensjonsmidler og sparekapital. Derfor er tilgjengelighet på digitale flater viktig, men selvsagt må våre kunder også kunne kontakte sin egen rådgiver – som kjenner deres region, forretning og forsikringsbehov, sier han og legger til:  

- Vi vil derfor fortsette vår geografiske ekspansjon i Norge, gjennom nye oppkjøp og etablering av nye selskaper – og med det sørge for god og personlig tilstedeværelse for alle våre kunder også i fremtiden.

Pressemelding

Söderberg & Partners henter inn 2,5 milliarder - ønsker å forsterke veksten i Norge

1 juni · 2021

Söderberg & Partners har nå avtalt en ny emisjon på 2,5 milliarder SEK. Hele emisjonen tegnes av amerikanske TA Associates, som nå kommer inn på eiersiden igjen etter å ha solgt sin minoritetsandel i Söderberg & Partners til KKR i 2019.

KKR forblir minoritetseier etter denne emisjonen. Kontroll over selskapet ligger fremdeles hos selskapets ansatte og grunnlegger Per-Olof Söderberg.

Ønsker å styrke posisjonen som markedsleder i Norge

Den nye emisjonen skal bidra til Söderberg & Partners´ videre ekspansjon i Norden utenfor Sverige, inkludert Norge, hvor vi i dag er et av de ledende rådgivningsselskapene innenfor forsikringsmegling og formuesrådgivning. Selskapet satser nå på å bli markedsleder innen alle våre tjenester gjennom rekruttering av flere rådgivere, oppkjøp og etablering av nye kontorer.

SP_2019_Presse_Jørn_DSC_svarthvitt_200x265.jpg
Jørn Gisvold, administrerende direktør for S&P Norge

-  Vi har vært gjennom en betydelig ekspansjon og utvikling siden Söderberg & Partners kom inn på eiersiden i 2014. Vi vil nå få ytterligere kraft til å forsterke vår lokale tilstedeværelse, videreutvikle markedets mest kompetente rådgivere, våre digitale plattformer og forsterke vår markedskraft. Dette vil samlet skape ytterligere betydelig merverdi for alle våre kunder, sier Jørn Gisvold, administrerende direktør for Söderberg & Partners i Norge.

Tore Malme kvadrat_svarthvitt_200x265.jpg
Tore Malme, arbeidende styreleder i S&P Wealth Management Norge

- Vi ønsker å fortsette å bygge landets beste finansielle rådgivningsmiljø for våre kunder gjennom å samle de aller beste formuesrådgiverne hos oss. Vår målsetning er å bli den fremste Non-Bank Wealth Manager i Norge innen 5 år. Denne emisjonen gir oss ytterligere kraft i denne vekststrategien, og er en bekreftelse fra en av verdens ledende investorer om at vårt uavhengige rådgivningskonsept er markedsledende, sier Tore Malme, arbeidende styreleder i Söderberg & Partners Wealth Management i Norge.

Personlig rådgivning – nøkkelen til suksess

Kjernen i Söderberg & Partners virksomhet er den teknologidrevne rådgivningsplattformen, som har vist seg å være en viktig suksessfaktor i alle land der selskapet opererer.

Gustaf Rentzhog_Portait_svarthvitt_200x265.jpg
Gustaf Rentzhog, administrerende direktør i Söderberg & Partners.

- De siste årene har vi hatt en kraftig ekspansjon. For fem år siden var Söderberg & Partners «kun» bransjeledende i Sverige, men vår teknologidrevne rådgivningsplattform, som kombinerer det beste fra menneske og maskin, har vist seg å være svært vellykket og verdiskapende også utenfor Sverige. I dag har Söderberg & Partners virksomhet også i Norge, Danmark, Finland og Nederland, med sterk vekst i samtlige markeder. Målet nå er ytterligere ekspansjonen i disse landene, og på sikt også å utvide vår tilstedeværelse til helt nye markeder, sier Gustaf Rentzhog, administrerende direktør i Söderberg & Partners.

Transaksjonen er underlagt godkjenning fra det svenske finanstilsynet.

  

For mer informasjon:

Jørn Gisvold
Adm. direktør, Söderberg & Partners (Forsikring) i Norge

E-post: jorn.gisvold@soderbergpartners.no
Tlf: 922 43 500

Tore Malme
Arbeidende styreleder, Söderberg & Partners (Wealth Management) i Norge

E-post: tore.malme@soderbergpartnerswealth.no
Tlf: 928 02 680

Rasmus Löwenmo Buckhöj
Informasjonssjef, Söderberg & Partners (konsern)

E-post: Rasmus.LowenmoBuckhoj@soderbergpartners.se
Tlf: +46 76 149 50 05

Kontakt oss