Skip to main content Skip to main navigation

Investeringsselskap, aksjesparekonto eller investeringskonto?

Investeringsselskap, aksjesparekonto eller investeringskonto?

Vi ser nærmere på alternativene.

6 juli · 2020

Stadig nye måter å organisere sparingen på skal gjøre det enklere for privatpersoner å ta del i kapitalmarkedet gjennom investeringer i aksjer og fond. Investeringsselskap og investeringskonto (fondskonto) kjenner mange til, og i løpet av de siste årene har en fornyet versjon av IPS (Individuell Pensjonssparing) og aksjesparekonto også blitt lansert.

Mangfoldet bidrar imidlertid også til å komplisere bildet ytterligere. Jo flere alternativer som finnes, jo vanskeligere blir det for den enkelte å vite hvordan man best kan organisere sine investeringer. Hvordan dette bør gjøres avhenger blant annet av risikoprofil og investeringsunivers, investeringshorisont, latente skattegevinster og øvrig skatteposisjon, porteføljens størrelse og generasjonsskifte. Vi har sett litt nærmere på noen av alternativene.

1. Investeringsselskap (holdingselskap)

Denne formen for å organisere investeringene sine på er spesielt populær blant større og mer etablerte investorer. Bakgrunnen for populariteten er i hovedsak fritaksmetoden, som gjør at man kan realisere gevinster fra investeringer i aksjer, aksjefond og derivater med aksjer som underliggende objekt uten at dette utløser skatt. Det er først når det betales utbytte til eieren at det utløses skatt, og dette innebærer at man selv kan planlegge sin egen skatt fra investeringsvirksomheten.

En fordel som et investeringsselskap gir er at denne modellen inkluderer alle aksjeinvesteringer, også i private/unoterte selskaper, og det har derfor ikke den begrensningen som aksjesparekontoen har (se lenger ned i artikkelen).

Et investeringsselskap krever imidlertid regnskapsførsel og i noen tilfeller revisjonsplikt, som gjør at denne formen for å organisere investeringene sine byr på kostnader man ellers kunne unngått. Man bør derfor ha en viss størrelse på den investerbare formuen sin for at det skal kunne lønne seg.

Hvilke investeringer egner seg for investeringsselskap?

Generelt kan man si at investeringsselskap egner seg for investeringer som omfattes av fritaksmetoden (skattefritak), det vil si i aksjer, aksjefond og derivater med aksjer som underliggende objekt. I alle fall der aksjene er i selskaper hjemmehørende i land innenfor EØS, eller i aksjefond innenfor EØS (for investeringer utenfor EØS gjelder det flere særregler, som bør sjekkes opp i hvert tilfelle). Et investeringsselskap kan også eie virksomhet, for eksempel omfattende utleie av fast eiendom.

Andre investeringer, som fast eiendom, bankinnskudd med renter, rentefond/rentepapirer eller aksjer/aksjefond som ikke omfattes av fritaksmetoden, bør ikke eies gjennom et investeringsselskap. Slik unngås dobbeltbeskatning av inntektene, det vil si beskatning både i investeringsselskapet, og så igjen på eierens hånd ved utbytte fra selskapet.

Fast eiendom i form av egen bolig og fritidsbolig bør aldri eies via et selskap. De er som regel skattefrie og skaper ofte skattemessige komplikasjoner når de ligger i selskap.

2. Aksjesparekonto

Ordningen ble introdusert høsten 2017. Aksjesparekonto er en løsning som gir privatpersoner tilnærmet de samme fordelene som investeringsselskaper får med fritaksmetoden. Med aksjesparekonto kan man kjøpe og selge børsnoterte aksjer, egenkapitalbevis og aksjefond uten å betale løpende gevinstbeskatning. Skatt oppstår først når uttak fra kontoen overstiger innskuddet (og skjermingsfradrag).

Les også:

Hva er aksjesparekonto?

Vær obs på kontantinnskudd

Det er tillatt med kontanter på en aksjesparekonto, men etter loven forrentes ikke kontantinnskuddet som står på en aksjesparekonto. Det vil derfor være lite hensiktsmessig å ha kontanter stående på en aksjesparekonto over en lengre periode (i perioder mellom salg av eksisterende investeringer og kjøp av nye investeringer vil det nødvendigvis måtte være noen kontanter på en aksjesparekonto).

Fordeler og ulemper sammenlignet med investeringsselskap?

Aksjesparekonto er en fornuftig løsning for veldig mange. Spesielt for de som ønsker å komme i gang med sparing. Ordningen med aksjesparekonto er enkel, og den gir stor grad av fleksibilitet i fremtiden for rebalansering innenfor det kvalifiserte universet av mulige investeringer. I tillegg er det billigere å opprette og drifte en aksjesparekonto (dette er kostnadsfritt hos de fleste tilbyderne av aksjesparekonto).

Det finnes imidlertid også noen ulemper og utfordringer med aksjesparekonto

Investeringsuniverset er begrenset til å omfatte børsnoterte aksjer, egenkapitalbevis og aksjefond. Det betyr at aksjer i private/unoterte selskaper ikke kan inngå på en aksjesparekonto. Rentefond må også holdes utenfor, uten at dette kan sies å være en direkte ulempe. Det vil imidlertid kunne være noe mer krevende å holde oversikten over den totale risikoeksponering man har i sin totale portefølje, avhengig av hvordan den blir rapportert.

Mens andre tidligere ulemper er fjernet

Da ordningen ble lansert var det noen ulemper som i senere tid har blitt rettet opp i. Utbytte som blir utbetalt på en aksjesparekonto er nå inkludert i ordningen, som betyr at det ikke skattlegges løpende. Man kan se på det som urealisert gevinst på lik linje som øvrig urealisert gevinst.

I tillegg kan man nå overføre verdipapirer mellom aksjesparekontoer uten beskatning.

3. Investeringskonto (fondskonto)

En investeringskonto, også kjent som blant annet fondskonto og unit link, er en kapitalforsikring med investeringsvalg. Forsikringsselskapet er den reelle eier av investeringsobjektene, mens kunden (forsikringstakeren) har en fordring mot det aktuelle selskapet. Saldoen kan fritt disponeres av forsikringstakeren, og er ikke bundet.

Slike produkter tilbys med dødsrisikodekning for at det skal kunne klassifiseres som et forsikringsprodukt og omfattes av tilhørende skatteregler. Forsikringselementet utgjør vanligvis 1 % av sparesaldoen, noe som har medført lave forsikringspremier og gjort dette til en populær ordning.

Investeringsuniverset er bredere enn tilfellet er for aksjesparekonto, da den også kan inneholde blant annet kombinasjonsfond, rentefond ETF-er. Utbytter kan også reinvesteres skattefritt. Ettersom det er en forsikringsløsing som følger forsikringsavtaleloven, kan arvelovens regler omgås dersom det er ønskelig, ved å oppnevne en begunstiget.

En ulempe med investeringskonto sammenlignet med aksjesparekonto, er at uttak fra kontoen vil anses som en delvis realisasjon fra første uttak. I tillegg er ikke forsikringstaker den reelle eieren av investeringsobjektene som står på kontoen, noe som gjør at man også er avhengig av det aktuelle forsikringsselskapets soliditet.

Les også: 

Slik fordeler du arven uten å risikere konflikter

Endrede skatteregler fra 2019

Tidligere ble inntekter fra investeringskonto skattlagt som kapitalinntekt. Dette er nå endret. Så lenge dødsrisikodekningen er lavere enn 50 %, vil det skattlegges på lik linje som verdipapirfond. Avkastningen som er knyttet til aksjer blir skattlagt som aksjeinntekt (sats er 31,68 % per 2020), mens renteavkastningen blir skattlagt som kapitalinntekt (sats er 22 % per 2020). Det opptjenes skjermingsfradrag for investeringene knyttet til aksjer.

4. IPS (Individuell Pensjonssparing)

IPS er en ordning med skattefavorisert individuell sparing til pensjon. Man kan spare i ordningen fra fylte 18 år til og med fylte 75 år. Det maksimale årlige sparebeløpet er begrenset opp til 40 000 kroner, og det årlige sparebeløpet gir en skatteutsettelse tilsvarende skattesatsen på alminnelig inntekt, som for inntektsåret 2020 er 22 %. Innestående beløp på en IPS-konto er unntatt formuesbeskatning, og det er ingen skatt på avkastningen i spareperioden.

All utbetaling av pensjonskapital som er tilknyttet IPS-konto beskattes som alminnelig inntekt, også de opprinnelig innskutte midlene. Den årlige skatteutsettelsen i spareperioden er derfor ikke å anse som et skattefradrag.

Hvem passer ordningen for?

Ordningen passer for de som ønsker å spare til pensjon og er innforstått med at pengene er bundet frem til fylte 62 år. Den passer også for de som ønsker en utsettelse av skatt knyttet til pensjonssparingen sin, samt mulighet til å redusere formuesskatten.

Det er viktig å merke seg at pensjonskapitalen ikke kan utbetales på noen annen måte enn som årlige eller terminvise pensjonsytelser. Det betyr at midlene som spares i en IPS-ordning er bundet frem til pensjonsalder. Man velger selv når man vil starte utbetaling av pensjonskapitalen, men man kan tidligst starte utbetalingen fra fylte 62 år. Pensjonskapitalen må også utbetales over minimum 10 år, og minimum frem til fylte 80 år. Det betyr at dersom man starter utbetaling fra fylte 62 år, må midlene som står på en IPS-konto utbetales over minimum 18 år.

Derfor er det også verdt å merke seg at dersom du havner på sykehjem før midlene du har spart i en IPS-ordning er ferdig utbetalt, kan opp mot 85 % av utbetalingen fra IPS-ordningen gå til å betale for sykehjemsplassen ettersom utbetalingen er å anse som inntekt.

Da ordningen ble lansert, ble det tidlig klart at den kunne by på noen utfordringer blant annet knyttet til fremtidige generasjonsskifter – selv om kontoen kunne overføres med skattemessig kontinuitet, så måtte den overføres i sin helhet. Dette er nå endret, slik at man kan overføre deler av kontoen til en annen aksjesparekonto. Det gjør kontoen enklere å håndtere ved eksempelvis et samlivsbrudd eller arveoppgjør med flere arvinger.

Forlik om statsbudsjettet for 2022

6 desember · 2021

8. november 2021 la regjeringen Støre frem sitt tilleggsnummer til statsbudsjettet 2022. Innholdet i tilleggsnummeret kan du lese mer om ved å trykke her.

Arbeiderpartiet, Senterpartiet og SV kom med sitt forhandlede forslag til statsbudsjett for 2022 sist uke.

Etter regjeringen Solberg sitt første budsjettforslag, la regjeringen Støre frem et revidert forslag der de la opp til et økt skattenivå. Nå ligger det an til en ytterligere økning på enkelte områder. Det ser blant annet ut til å bli et nytt trinn 2 for formuesskatten, med 0,15 prosentpoeng høyere sats for formuer over NOK 20 millioner. Bunnfradraget for formuesskatten øker også fra NOK 1,65 millioner til NOK 1,7 millioner.

De fremforhandlede endringene ser ut til å bli:

Skatt på personinntekt

  • Trygdeavgiften reduseres til 8 % på lønnsinntekt og til 11,2 % på næringsinntekt
  • Det blir et nytt trinnskattenivå (5) med økning til 17,4 % på personinntekt over NOK 2 millioner
  • For nivå 3 og 4 blir det både lavere innslagspunkt og høyere skattesats;
    • Trinn 3: For inntekter mellom NOK 643 800 og NOK 969 200 øker satsen til 13,4 %
    • Trinn 4: For inntekter mellom NOK 969 200 og NOK 2 000 000 øker satsen til 16,4 %

Forslaget til innslagspunkt og skattesats for de ulike trinnene blir slik (med økning/reduksjon fra 2021-nivå i parentes):

Trinn 1: Inntekter mellom NOK 190 350 (+4 550) og NOK 267 900 (+7 800) får skattesats 1,7 % (ingen endring)

Trinn 2: Inntekter mellom NOK 267 900 (+7 800) og NOK 643 800 (-7 450) får skattesats 4,0 % (ingen endring)

Trinn 3: Inntekter mellom NOK 643 800 (-7 450) og NOK 969 200 (-52 350) får skattesats 13,4 % (+0,2 prosentpoeng)

Trinn 4: Inntekter mellom NOK 969 200 (-52 350) og NOK 2 000 000 (ingen øvre grense tidligere) får skattesats 16,4 % (+0,2 prosentpoeng)

Trinn 5 (NY): Inntekter over 2 000 000 (nytt trinn) får skattesats 17,4 % (nytt trinn)

Skatt på formue

  • Bunnfradraget øker til NOK 1,7 millioner
  • Formuesskatten øker til 0,95 % (+0,1 prosentpoeng) for formuer mellom NOK 1,7 millioner og NOK 20 millioner
  • Formuesskatten øker til 1,1 % (+0,25 prosentpoeng) for formuer over NOK 20 millioner
  • Verdsettelsen av aksjer øker til 75 % (+20 prosentpoeng)
  • Verdsettelsen av primærbolig øker til 50 % (+25 prosentpoeng) for boligverdien som overstiger NOK 10 millioner
  • Verdsettelsen av sekundærbolig og tilordnet gjeld øker til 95 % (+5 prosentpoeng)
  • Verdsettelsen av hytter oppjusteres med 25 %

Skatt på aksjeinntekt

  • Skatt på aksjeutbytte og aksjegevinst øker til 35,2 % (+3,52 prosentpoeng)

Nyhetsbrev

Ønsker du å motta nyhetsbrev fra Söderberg & Partners Wealth Management?

Meld deg på her

Bli kontaktet

Vil du komme i kontakt med oss? Trykk her for å komme til kontaktskjemaet vårt.

Kom i kontakt med oss

Regjeringen Støre med endringer i statsbudsjettet for 2022

10 november · 2021

Innholdet i aArtikkelen er ikke oppdatert med tall fra budsjettforliket fra 29. november 2021.

Denne uken fremmet Støreregjeringen sin tilleggsproposisjon til statsbudsjettet for 2022. De har ikke hatt mange uker til å bearbeide proposisjonen, men de har hatt mange valgkampsaker som skulle gjennomføres. Flere av disse er nå igangsatt i foreslåtte endringer til statsbudsjettet. Regjeringen opprettholder likevel samme oljepengebruk som i statsbudsjettet som ble fremlagt av Solbergregjeringen 12. oktober i år. 

De største satsingene i endringene i statsbudsjettet 2022

Støreregjeringen setter sitt preg på statsbudsjettet ved å gjøre enkelte endringer i statsbudsjettet:

  • Kommunesektorens frie inntekter økes med NOK 2,5 mrd.
  • NOK 1,1 mrd. til en klimapakke for energibistand, grønn teknologi og næringsutvikling.
  • Lavere avgift på strøm, spesielt på vinteren 2022.
  • NOK 754 mill. mer i en tilleggsavtale med jordbruket.
  • NOK 700 mill. mer til sykehusene.
  • Økt satsing på matvaresikkerhet og klimatilpasning.
  • Ferjeprisene reduseres.
  • Forlengelse av stønadsperioden for AAP-mottakere under avklaring.
  • Redusert makspris i barnehage.

Klikk på emnene nedenunder for lese mer om endringene på skatteområdet

De økte satsingene må dekkes inn igjen ved netto økning i skatter og avgifter, og de mest merkbare endringene ligger i økt formuesskatt, og en ganske markant økning i aksjebeskatningen.

Utbytte- og gevinstskatt for privatpersoner øker fra dagens 31,68 %, til 35,2 %. Tar man også med beskatningen av selskapet, øker samlet skatt fra dagens 46,7 %, til 49,5 %. Det kan derfor vurderes å ta ut utbytter før 31.12.2021, men da må det tas hensyn til fremskyndet skattebetaling, eventuelt økt formuesskatt hvis utbyttet står som fordring og ikke reinvesteres, samt hvilket tidsperspektiv du har. Støreregjeringen innrømmer i sine kommentarer at man nå nærmer seg en smertegrense for forskjell i kapitalskatt når utbytte skattlegges 60 % høyere enn andre kapitalinntekter.

Marginalskatt på lønn holdes uendret på dagens 46,4 %. Dermed forlates mantraet om å holde utbytteskatt og lønnsskatt på omtrent samme nivå. Nå legges i stedet utbytteskatten opp til samme nivå som beskatning av næringsinntekt. For øvrig reduseres trygdeavgiften med 0,1 prosentpoeng, og det gjøres noen justeringer av personfradrag og innslagspunkter for lønnsbeskatning, slik at lønnsinntekter under ca. kr 750 000 får noe redusert skatt på inntekt. Høytlønte rammes mindre enn forventet. Forslaget om særskilt jobbfradrag for unge, foreslått av Solbergregjeringen, trekkes.

Formueskatten økes fra dagens 0,85 %, til 0,95 %, og bunnfradraget foreslås økt til NOK 1 650 000. I tillegg gjøres flere grep med verdsettelsen av eiendeler. Rabatten på "arbeidende kapital", dvs. aksjer og driftsmidler mv., reduseres til 35 %, fra dagens 45 %. Aksjer verdsettes dermed til 65 % av formuesverdien. I Hurdalsplattformen til den nye regjeringen er det sagt at aksjer skal verdsettes til 80 %. Støreregjeringen informerer om at det skal vurderes et system som holder driftsmidler utenfor en slik økning (dvs. jordbrukets driftsmidler). Det gjøres derfor en mindre økning nå, i påvente av et slikt nytt system.

Solbergregjeringen foreslo å innføre en egen verdsetting av verdifulle boliger, og foreslo å bruke 50 % av verdien over NOK 15 mill. Nå foreslås det å bruke 50 % av verdi over NOK 10 mill, og da omfattes mange flere boliger i de store byene. Bolig verdsettes for øvrig til 25 % av antatt verdi.

Det foreslås også å øke verdsettingen av fritidsboliger med 25 % fra dagens verdi.

Maksimalt fradrag for innbetaling til individuell pensjonssparing reduseres med 62,5 %, fra NOK 40 000 til NOK 15 000. I begrunnelsen for reduseringen viser regjeringen til at de som tidligere har spart mest i denne ordningen er høyinntektsgrupper, men samtidig harmoniserer endringen dårlig med ønsket om å legge til rette for gode langsiktige spareordninger til pensjon.

Støreregjeringen opprettholder Solbergregjeringens forslag til ny opsjonsbeskatning for selskap som er 10 år eller yngre, og som har inntil 50 årsverk og 80 millioner kroner i omsetning og balansesum. Det kan gi en omfordeling fra kapitaleiere til ansatte. Ikrafttredelse er fra 2022. Det er foreslått en relativt snever overgangsregel for opsjonsavtaler som omfattes av dagens særregler fra 2018.

Forslaget innebærer at opsjonsgevinster skattlegges som aksjegevinster når den ansatte selger aksjene. I dag skattlegges opsjonsgevinster som lønn, og skatten utløses allerede når opsjonene utøves, dvs. når aksjene kjøpes. Det ble kanskje enklere for Støreregjeringen å videreføre forslaget, gitt økningen i gevinstbeskatningen til 35,2 %.

De nærmere vilkårene for ordningen vil bli fastsatt i forskrift senere, men hovedelementene fremgikk av Solbergregjeringens budsjettforslag.

Under dekke av at det er ny opsjonsordning som skal stimulere til ansattes medeierskap, foreslår Støreregjeringen å fjerne det årlige skattefrie beløpet på NOK 7 500 for aksjerabatter inntil 25 % i aksjekjøpsprogrammer for ansatte.

Det er interessant å se retningen som gjøres ved noen symbolske justeringer. Av disse er:

  • Bunnfradraget for reisefradrag reduseres med 41 %, fra 23 900 til kr 14 000. Dette skal gjelde for hele landet, og får derfor betydelig større betydning enn Solbergregjeringens forslag (som begrenset sin justering til kommuner med færre innbyggere og mindre pendling).
  • Fagforeningsfradraget økes med 50 %, fra kr 3 850 til kr 5 800.
  • Sjømannsfradrag, fradrag for fangstfolk, jordbruksfradraget og reindriftsfradaget økes.
  • Skattefradrag ved støtte til frivillige organisasjoner reduseres med 50 %, fra kr 50 000 til kr 25 000.

Hva skjer med dette budsjettet når det skal behandles på Stortinget frem til jul? 

Regjeringen skal nå i forhandlinger for å få flertall i Stortinget. Basert på det parlamentariske grunnlaget så er det vel naturlig å se for oss at slikt flertall hentes hos SV, selv om de har vært kritiske til budsjettendringene som er fremlagt av Støreregjeringen. Spørsmålet er da hvilke endringer SV kan få gjennom. Noen muligheter er:

  • Økt miljøsatsing, enten ved økte bevilgninger eller avgifter som skal gi klimaeffekter
  • Høyere inntektsskatt på de høyeste inntektene. Med forslaget om økt utbytteskatt beskattes utbytter effektivt sett med 49,5 %, mens høyeste marginalskatt på lønnsinntekt vil være 46,4 %. Her kan det være at SV vil mene at forskjellen skal være mindre, og at forskjellen kan reduseres ved å øke skatt på inntekt i det øverste innslagstrinnet (lønn over kr 1 mill).
  • Høyere formuesskattesats. I kombinasjon med endringene i verdsettelse, kan den samlede endringen fra 2021 til 2022 bli svært merkbar for formuende personer.    
  • Høyere verdsettelse av aksjer; heve verdsettelsen til de 80 % som står i Hurdalsplattformen.

Det blir uansett spennende å følge forhandlingene i de sene nattetimer før jul. Men det er nok likevel begrenset hvor mye som kan bli endret i slike sene kveldstimer, så det vil nok også her bli lagt vekt på føringer for neste statsbudsjett som den nye regjeringen da vil ha et helt år å forberede.

Nyhetsbrev

Ønsker du å motta nyhetsbrev fra Söderberg & Partners Wealth Management?

Meld deg på her

Bli kontaktet

Vil du komme i kontakt med oss? Trykk her for å komme til kontaktskjemaet vårt.

Kom i kontakt med oss

Söderberg & Partners er årets komet i Prosperas Private Banking-undersøkelse!

8 november · 2021

For første gang er Söderberg & Partners Wealth Management med i Prosperas Private Banking-undersøkelse i Norge, og vi går rett inn på andreplass i kåringen. Vi er i tillegg nummer en eller to i ti av 13 kategorier i undersøkelsen.

Kantar Sifo Prospera er en anerkjent uavhengig Nordisk aktør som gjennomfører en rekke klientundersøkelser, inkludert kåringen av de beste aktørene innenfor Private Banking. Undersøkelsen baseres på telefonintervjuer i september og oktober i år med 598 personer med finanskapital på minst 6 millioner kroner.

Best i flere kategorier

I årets undersøkelse kommer Söderberg & Partners Wealth Management på første- eller andreplass i ti av 13 kategorier. I følgende kategorier er selskapet best i bransjen:

  • Personlig kontakt med klienter
  • Investeringskompetanse
  • Investeringsløsninger med god track record
  • Integritet og etisk standard

Administrerende direktør Michael V. Sivertsen er fornøyd med resultatet.

«Det er ærefullt å debutere med en andreplass i rangeringen av Norges beste Private Banking-aktører. Vi sammenlignes her med Norges største banker og andre aktører som har drevet innen Private Banking i flere tiår, og det gir oss ekstra inspirasjon til å fortsette å forbedre oss. Spesielt gledelig er det at våre klienter rangerer oss som best i bransjen på de kategoriene vi har fokusert mest på» sier Michael V. Sivertsen.

Oslo - situasjoner - 03.jpg

Eneste kategori selskapet scorer dårlig på i undersøkelsen er hvor kjent selskapet er i Norge.

«Tusen takk til alle klienter som har gitt oss disse gode tilbakemeldingene. Vårt fokus har vært på å levere personlig rådgivning av høyeste kvalitet. Det er ikke lett å konkurrere med store banker på merkevarekjennskap, og vi har heller ikke fokusert så mye på markedsføring den siste tiden. Vi tror den beste markedsføringen er å gjøre rådgivningshåndverket vårt på en best mulig måte hver eneste dag for alle våre klienter. Vi ser også i undersøkelsen at klientene våre er blant bransjens ivrigste til å anbefale oss til andre, som er den beste bekreftelsen vi kan få fra klientene våre» fortsetter Michael.

Fokus på rådgiveren

Söderberg & Partners Wealth Management AS er del av Nordens ledende frittstående aktør innenfor finansiell rådgivning til privatpersoner, bedrifter og stiftelser. Selskapet bygger nå Norges ledende miljø innen uavhengig formuesrådgivning gjennom fokus på rekruttering, kompetanseutvikling og hardt arbeid.

«Undersøkelsen viser at klientene rangerer oss som best i kategoriene personlig kontakt, integritet og etiske standard, investeringskompetanse og track recorden til våre anbefalte investeringsløsninger. Det er direkte knyttet til jobben våre flinke og kompetente medarbeidere legger ned hver dag. Vi tar derfor sikte på å fortsette å samle alle de flinkeste rådgiverne og spesialistene i bransjen hos oss, fordi vi tror det nettopp er menneskene som gjør forskjellen når vi skal skape et enda bedre rådgivningstilbud. I tillegg må vi hele tiden videreutvikle oss slik at våre klienter fortsetter å sette pris på våre tjenester også i fremtiden, og vi jobber nå med flere spennende forbedringsprosjekter» avslutter Michael.

Nyhetsbrev

Ønsker du å motta nyhetsbrev fra Söderberg & Partners Wealth Management?

Meld deg på her

Bli kontaktet

Vil du komme i kontakt med oss? Trykk her for å komme til kontaktskjemaet vårt.

Kom i kontakt med oss
Kontakt oss