Svein Erik Sommer

Svein Erik Sommer blir ny CCO

Svein Erik Sommer (55) tar over som Chief Commercial Officer for Bedriftsmarkedet og Offentlig sektor i Söderberg & Partners Norge. Han overtar etter Jan Kjetil Hvamstad som i januar gikk over i rollen som CEO.

Forretningsområdet leverer uavhengig rådgivning og meglertjenester innenfor forsikring og pensjon til bedriftsmarkedet og offentlig sektor. Sommer får ansvar for nærmere 130 ansatte og en omsetning på 250 millioner i honorarinntekter. Virksomheten drives fra 15 kontorer i hele Norge.

Sommer er i dag leder for Söderberg & Partners region Vest, som inkluderer kontorene i Bergen, Ålesund, Molde og Kristiansund. Han har 36 års fartstid i bransjen, blant annet som forsikringsmegler og salgsdirektør i Aon, samt konserndirektør i Gabler.

- Etter en grundig rekrutteringsprosess, med flere svært kompetente og sterke kandidater, er det en glede å informere om at Svein Erik Sommer har takket ja til stillingen, sier Hvamstad.

Sommer gleder seg til å ta fatt på den nye rollen.

- I løpet av de 2,5 årene jeg har vært ansatt i Söderberg & Partners har jeg hatt gleden av å bli godt kjent med selskapets strategi, kultur og mennesker. Det er en fornøyelse å kunne være del av et så fremoverlent og positivt miljø, sier Sommer.

- Jeg er veldig stolt over det vi har fått til på kort tid på Vestlandet, og føler jeg meg heldig som nå får anledning til å arbeide enda tettere sammen med medarbeiderne på alle kontorene i Norge. Vi skal fortsatt ha fokus på høy kundetilfredshet med geografisk nærhet til kundene, profesjonell rådgivning basert på gode analyseverktøy og kompetente rådgivere, og ikke minst skal vi være en arbeidsplass hvor medarbeiderne trives. Vi skal fortsette å være ambisiøse, vi skal fortsette å ha det gøy, og vi kommer til å fortsette veksten – avslutter Sommer.