Jan Kjetil Hvamstad oppsummerer 2023

Det er liten tvil om at året som nå er forbi ble et innholdsrikt år på flere måter for forsikringsmeglervirksomheten i Söderberg & Partners Norge. Vi har snakket med Jan Kjetil Hvamstad, som oppsummerer året, som startet med at han tok over som CEO.

12 måneder i ny rolle sammen med Christian Søhus har gått fort.  Overgangen til nytt år er tid for refleksjon og oppsummering, og under har vi laget noen overskrifter som oppsummerer det vi har fått til sammen:

• Justert strategi og fokusområder
  • Omorganisert og etablert ny ledergruppe
  • Økt omsetningen med cirka 20 %
  • Skapt all-time high nysalg
  • Oppnådd all-time high kunde- og medarbeidertilfredshet
  • Gjennomført åtte oppkjøp/nye partnerskap
  • Ønsket 45 nye dyktige medarbeidere velkommen til oss
  • Fått 5 nye kontorer/lokasjoner (Sarpsborg, Tønsberg, Svolvær, Bodø, Tromsø)
  • Digitalisert dokumentflyten fra forsikringsselskapene
  • Implementert nytt CRM-system for Commercial-virksomheten vår
  • Gjennomført bærekraftsanalyser av pensjons- og skadeforsikringsselskapene
  • Arrangert Inspirasjonsdagen med 320 deltakere fra forsikringsmarkedet
  • Etablert spesialforsikring (affinity) som nytt forretningsområde
  • Plassert mer enn 9 mrd i premievolum på vegne av kunder (forsikring, pensjon, garantier)

Veien videre…

Inn i nytt år, fortsetter vi i samme tempo. – I 2024 skal vi bl.a. implementere nytt meglersystem (Optimum Next Generation) og nytt forsikringssystem (Insurance Core). Begge systemene er bygget på moderne teknologi som muliggjør effektiv distribusjon, integrasjoner og arbeidsprosesser. De nye systemene skal også gjøre oss mer data- og analysedrevet i rådgivningen vår.

Uavhengig rådgivning

Det norske pensjons- og forsikringsmarkedet blir stadig mer konsolidert. Jan Kjetil er overbevist om at dette er en utvikling som ikke er bra for kundene.  – Vår rolle som uavhengig rådgiver og megler har derfor aldri vært viktigere, sier han.

Lederduoen gleder seg til alle mulighetene som venter i 2024, og er overbevist om at selskapets verdiforslag vil fortsette å vokse på bekostning av forsikringsselskapenes egen distribusjon.

Tusen takk til alle som har vært med på denne fantastiske reisen så langt, og til alle som har vist oss tillit gjennom 2023.

Godt nytt år til alle kunder og samarbeidspartnere!