Söderberg &Partners (S&P) kjøper majoriteten av aksjene i Østfold Forsikringsmegling (ØFM)

7 juli · 2019

Söderberg & Partners kjøper alle aksjene i Norse Forsikringsmegling AS.

Begge selskaper tilbyr tjenester innen forsikringsmegling og rådgivning.

- Kjøpet er et ledd i vår vekststrategi. Vi skal vokse og styrke våre kunders innkjøpskraft mot de store forsikringsselskapene, sier adm. dir. Jørn Gisvold i Söderberg & Partners.

Jørn Gisvold, adm. dir.  i Söderberg & Partners

Jørn Gisvold, adm. dir. i Söderberg & Partners

Konkurransen i dette markedet blir stadig tøffere, og det trengs derfor større fagmiljø for å henge med i utviklingen fremover – ikke minst med tanke på digitalisering og strenge myndighetskrav.

- Når vi nå blir en del av rådgivningshuset Söderberg & Partners, er våre kunders fremtidige interesser ivaretatt. Vi er godt rustet for konkurransen og utviklingen fremover, og våre kunder er sikret å få det beste markedet har å tilby, fastslår Trond Balchen, gründer av Norse Forsikringsmegling.

Söderberg & Partners har en offensiv vekststrategi. Bare siden 2014 har selskapet vokst med 130 ansatte i Norge, som konsekvens av både oppkjøp og organisk vekst. Konsernet er Nordens største innen forsikringsformidling.

For mer informasjon:

Pressekontakt Atle Jervan, mobil 905 00 724

Om Norse Forsikringsmegling

Siden etableringen i 2011 har Norse Forsikringsmegling AS vokst til 5 ansatte og en omsetning på NOK 5,5 mill. Selskapet har sin kompetanse og erfaring innen pensjons-, personal- og skadeforsikring, og bistår kunder med behovsanalyser, optimalisering av forsikringsprogram, faglig rådgivning og hjelp når skaden inntreffer. Les mer

Om Söderberg & Partners i Norge

Söderberg & Partners ble startet i 1992 og består av flere selskaper (S&P Norwegian Broker AS, Claims Link AS, S&P Bafo Forsikringsmegling AS, S&P Bafo Forsikring AS, S&P Garde AS og Quality Broker AS). Selskapene kjøper inn forsikringstjenester for NOK 2,9 mrd. årlig, og har honorarinntekter på ca. NOK 400 mill. NB har totalt 208 ansatte i Norge. Les mer

Om Söderberg & Partners konsern

Söderberg & Partners startet i 2004. De opprinnelige ni analytikerne har vokst til 2100 medarbeidere i det som nå er Nordens største forsikringsformidlerforetak, med over SEK 3,4 mrd. i årlig omsetning. Les mer

Söderberg & Partners er nå Norges ledende aktør innen risikovurdering og finansiell rådgivning

9 september · 2020

Söderberg & Partners har siden etableringen i Sverige i 2004 vokst til å bli Nordens største frittstående rådgiver for privatpersoner og bedrifter. Selskapet har virksomheter i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Luxembourg og Nederland.

Samlet har Söderberg & Partners-gruppen i overkant av 600 mrd. kroner under rådgivning og er Nordens største frittstående innkjøper av forsikringer på vegne av sine kunder. Dette gjør konsernet til den største aktøren innenfor formuesforvaltning, forsikringsmegling og pensjonsrådgivning i Norden. Konsernet omsatte for 4 mrd. kroner i 2019 og har over 2200 ansatte.

Söderberg & Partners i Norge til nå

Söderberg & Partners har i mange år allerede vært en av Norges største innkjøper av forsikringstjenester for sine kunder, som består av bedrifter, organisasjoner, fagforbund og privatpersoner. Vi har som mål å forenkle forsikring. Selskapet har mer enn 220 ansatte i Norge, fordelt på kontorer i Lysaker, Trondheim, Larvik, Innlandet og Østfold. Söderberg & Partners tilbyr tjenester innen forsikringsrådgivning, forsikringsmegling, tjenestepensjon- og HR-rådgivning, medlemsforsikringer til foreningsmarkedet og uavhengig skadeoppgjør og skaderådgivning

Söderberg & Partners er nå Norges ledende rådgiver innen håndtering av risiko og finansiell forvaltning

Nå tar Söderberg & Partners nye steg i Norge og utvider tjenestetilbudet sitt. Det skjer gjennom investeringen i Forvaltningshuset, som yter finansiell rådgivning for formuende privatpersoner og investeringsselskaper, samt gjennom etableringen av Söderberg & Partners Pensjonsrådgivning som tilbyr pensjonsrådgivning for ledere og arbeidstakere.

«Nå er Söderberg & Partners i Norge blitt en komplett uavhengig rådgiver for norske privatpersoner og bedrifter innenfor håndtering av risiko og finansielle rådgivning. Vårt historiske tyngdepunkt innenfor forsikring er nå utvidet til også omfatte formuesforvaltning og pensjonsrådgivning. Vi gleder oss til å presentere vårt nye komplette tjenestetilbud til nye og bestående kunder», sier Jørn Gisvold som er adm. dir. for forsikringsvirksomheten.

Söderberg & Partners Wealth Management

Söderberg & Partners kom i 2019 inn på eiersiden av verdipapirforetaket Forvaltningshuset, som nå har skiftet navn til Söderberg & Partners Wealth Management. Sammen med sin søstervirksomhet i Sverige er de nå Nordens største frittstående formuesforvalter, med en samlet rådgivningskapital på 250 mrd. kroner på vegne av 20.000 kunder.

Söderberg & Partners Wealth Management bistår privatpersoner, investeringsselskaper, stiftelser og andre organisasjoner med forvaltningen av deres finansielle verdier. Kunden står i sentrum, og alle råd som gis er tilpasset den enkeltes individuelle behov, målsettinger og risikovillighet. Den norske virksomheten har 85 medarbeidere fordelt på kontorer i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Drammen og Tønsberg.

«Som en del av den nordiske Söderberg & Partners-familien får vi nå enda sterkere innkjøpskraft og flere ressurser, slik at vi kan gi enda flere privatpersoner og bedrifter uavhengig rådgivning slik rådgivning alltid var ment å være», sier adm. dir. i Söderberg & Partners Wealth Management AS, Michael V. Sivertsen.

Söderberg & Partners Pensjonsrådgivning

Söderberg & Partners Pensjonsrådgivning er selskapets nyeste satsningsområde som skal tilføre ytterligere verdi til ansatte hos bedrifts- og foreningskunder. Selskapet vil yte personlig rådgivning innen sparing, pensjon og forsikring for ledere og arbeidstakere.

«Pensjon er et komplekst tema, og vi mener god pedagogisk og personlig rådgivning er en mangelvare i dagens marked. Vi opplever at andre aktører i markedet i stor grad flytter informasjon og tjenester over på nettbaserte løsninger, og overlater mye av informasjonsinnhentingen til deg som privatperson. Det ønsker vi å gjøre noe med», sier leder i Söderberg & Partners Pensjonsrådgivning, Christian Carlem.

Ta kontakt med oss for mer informasjon

Vi gleder oss til å fortelle mer om våre nye tjenester til bestående og nye kunder. Ring din rådgiver hos oss eller ta kontakt for et møte.

Vi søker flere nye medarbeidere og ber interesserte søke på utlyste stillinger eller sende oss en åpen søknad.

Söderberg & Partners kjøper majoriteten av aksjene i Østfold Forsikringsmegling

16 april · 2020

Söderberg & Partners (S&P) kjøper majoriteten av aksjene i Østfold Forsikringsmegling (ØFM).

S&P kjøper 75% av aksjene i ØFM. ØFM ble etablert i 1989 og er et av landets eldste meglerhus, de jobber mot kunder i offentlig og i bedriftsmarkedet i Østfold.

Jørn Gisvold, adm. dir.  i Söderberg & Partners
Jørn Gisvold, adm. dir. i Söderberg & Partners

Kjøpet er et ledd i vår vekststrategi. Vi skal vokse og styrke våre kunders innkjøpskraft mot de store forsikringsselskapene. Konkurransen i markedet blir stadig tøffere, og det trengs derfor større fagmiljø for å henge med i utviklingen fremover, sier adm. dir. Jørn Gisvold i Söderberg & Partners.

Nå er vi også representert med kontor i Østfold. Vi ser store potensialer på Pensjon og Pensjonsrådgivning og selvsagt vekst i SMB markedet i denne regionen. Söderberg & Partners har en offensiv vekststrategi og siden 2014 har selskapet vokst med 140 ansatte i Norge. Veksten har kommet som konsekvens av både oppkjøp og organisk vekst. Konsernet er i dag Nordens største innen forsikringsformidling.

Webinar 2. april kl 13:00

30 mars · 2020

Vi har fått flere henvendelser fra kunder som er urolige for pensjonssparingen sin, og som lurer på hva de bør gjøre nå.

Velkommen til webinar

Pandemiens påvirkning på økonomi og finansielle markeder.

Vi inviterer til et webinar hvor Söderberg & Partners' søsterselskap
for Wealth Management (Forvaltningshuset) belyser følgende problemstillinger:
  • Covid-19 og dens påvirkning på økonomi og finansielle markeder.
  • Hva bør man gjøre med pensjonskapitalen? Hva med fri kapital?

Vil fallet fortsette? Når vil markedet snu?
Det kan verken vi eller noen andre gi et godt svar på. Rett og slett fordi ingen vet.

Det er sannsynlig at både frykt og usikkerhet vil prege nyhetsbildet og finansmarkedene en tid fremover, og vi vil helt sikkert få store daglige fall og påfølgende rekyler. Mer enn det vet vi ikke.

Under webinaret gir vi en oppsummering av hva som har skjedd til nå. Samtidig ønsker vi å minne om viktigheten av å ikke gjøre forhastede og irrasjonelle valg knyttet til sparing, selv i perioder med uro i markedet. Til slutt forsøker vi å besvare det spørsmålet mange stiller seg: Hva bør jeg gjøre?