Söderberg &Partners (S&P) kjøper majoriteten av aksjene i Østfold Forsikringsmegling (ØFM)

7 juli · 2019

Söderberg & Partners kjøper alle aksjene i Norse Forsikringsmegling AS.

Begge selskaper tilbyr tjenester innen forsikringsmegling og rådgivning.

- Kjøpet er et ledd i vår vekststrategi. Vi skal vokse og styrke våre kunders innkjøpskraft mot de store forsikringsselskapene, sier adm. dir. Jørn Gisvold i Söderberg & Partners.

Jørn Gisvold, adm. dir.  i Söderberg & Partners

Jørn Gisvold, adm. dir. i Söderberg & Partners

Konkurransen i dette markedet blir stadig tøffere, og det trengs derfor større fagmiljø for å henge med i utviklingen fremover – ikke minst med tanke på digitalisering og strenge myndighetskrav.

- Når vi nå blir en del av rådgivningshuset Söderberg & Partners, er våre kunders fremtidige interesser ivaretatt. Vi er godt rustet for konkurransen og utviklingen fremover, og våre kunder er sikret å få det beste markedet har å tilby, fastslår Trond Balchen, gründer av Norse Forsikringsmegling.

Söderberg & Partners har en offensiv vekststrategi. Bare siden 2014 har selskapet vokst med 130 ansatte i Norge, som konsekvens av både oppkjøp og organisk vekst. Konsernet er Nordens største innen forsikringsformidling.

For mer informasjon:

Pressekontakt Atle Jervan, mobil 905 00 724

Om Norse Forsikringsmegling

Siden etableringen i 2011 har Norse Forsikringsmegling AS vokst til 5 ansatte og en omsetning på NOK 5,5 mill. Selskapet har sin kompetanse og erfaring innen pensjons-, personal- og skadeforsikring, og bistår kunder med behovsanalyser, optimalisering av forsikringsprogram, faglig rådgivning og hjelp når skaden inntreffer. Les mer

Om Söderberg & Partners i Norge

Söderberg & Partners ble startet i 1992 og består av flere selskaper (S&P Norwegian Broker AS, Claims Link AS, S&P Bafo Forsikringsmegling AS, S&P Bafo Forsikring AS, S&P Garde AS og Quality Broker AS). Selskapene kjøper inn forsikringstjenester for NOK 2,9 mrd. årlig, og har honorarinntekter på ca. NOK 400 mill. NB har totalt 208 ansatte i Norge. Les mer

Om Söderberg & Partners konsern

Söderberg & Partners startet i 2004. De opprinnelige ni analytikerne har vokst til 2100 medarbeidere i det som nå er Nordens største forsikringsformidlerforetak, med over SEK 3,4 mrd. i årlig omsetning. Les mer

Ny samarbeidspartner

Norsk Tannpleierforening

Vi har inngått avtale med Norsk Tannpleierforening og 01.01.22 ble Tannpleiernes Forsikringskontor lansert.

Norsk Tannpleierforening

Norsk Tannpleierforening er en yrkesorganisasjon som er tilsluttet hovedorganisasjonen Unio. Høsten 2021 inngikk Norsk Tannpleierforening samarbeid med Söderberg & Partners med mål om å etablere medlemsforsikringer til sine medlemmer fra årsskifte.

Tannpleiernes Forsikringskontor

Fra 1. januar 2022 ble Tannpleiernes Forsikringskontor lansert, og foreningens 1200 medlemmer får tilbud om svært gunstige kollektive forsikringer – både til seg selv og familien. I løpet av første kvartal 2022 er målsetningen å få etablert obligatorisk forsikring for foreningens yrkesaktive medlemmer. En obligatorisk forsikring er et solidarisk tilbud hvor alle blir inkludert, uavhengig av tidligere skade- eller sykdomshistorikk.

- Vi startet prosessen med å få på plass forsikring som medlemsfordel for Norsk Tannpleierforening allerede før sommeren. Nå er vi veldig glade for at samarbeidsavtalen er på plass og at Forsikringkontoret allerede er i gang. I tillegg til obligatorisk grunnforsikring og drift av forsikringskontor omfatter samarbeidet også markedsføring og drift av forsikringsportal, sier Tove Maren Johnsen, Forsikringsmegler i Söderberg & Partners Norge.

#Julebordhelt 2021

I Söderberg & Partners blir vi glade når vi ser at vårt initiativ sammen med Kirkens Bymisjon engasjerer. Givergleden før jul var stor, noe som gjør at vår mangeårige samarbeidspartner får mulighet til å bidra til varme måltider og gode steder å være, for mange som trenger det.

#Julebordhelt

#Julebordhelt er en del av Kirkens Bymisjons juleaksjon «Gled en som gruer seg til jul». Dette er både en stafett og en mulighet for aktører i næringslivet til å være med på å skape gode måltidsfelleskap med god mat i varme lokaler, for enda flere.

Hans Jacob Torkildsen, markedssjef i Kirkens Bymisjon, forteller at det gjennom de seks ukene dette har pågått, har vært et jevnt tilsig av bedrifter som har blitt med.

- De vi har snakket med og som har valgt å støtte juleaksjonen gjennom dette initiativet, er ensidig positive. Dette appellerer og gjør at mange nesten virker takknemlige over å få en mulighet til å bidra til varme måltider og gode steder å være, for mennesker som trenger det.

Kirkens Bymisjon takker Söderberg & Partners for at de også i år tok et initiativ for #Julebordhelt.

- I tillegg til å være en svært god, strategisk samarbeidspartner for Kirkens Bymisjon, har Söderberg og Partners vært viktige for å engasjere næringslivet i denne dugnaden. Med sin entusiasme har de vært veivisere for over 100 andre bedrifter, og ikke minst har initiativet ført til at vi kan servere flere varme måltider, avslutter Hans Jacob.

Samarbeid med Kirkens Bymisjon

Söderberg & Partners har som en del av vårt mangfoldsarbeid, samarbeidet med Kirkens Bymisjon i mange år, og kommer helt sikkert til å fortsette med det i mange år fremover.

- For Söderberg & Partners har Kirkens Bymisjon som samarbeidspartner, og det arbeidet de gjør, blitt stadig viktigere å støtte, sier Jørn Gisvold, administrerende direktør. - Både som organisasjon og enkeltindivider opplever vi det som svært meningsfylt å kunne bidra, så vel økonomisk som praktisk, i ulike aktiviteter gjennom året. Engasjementet er vår måte å takke Kirkens Bymisjon for det fantastiske arbeidet de bidrar med, ovenfor trengende, i lokalsamfunnene som vi er en del av.

Bærekraftsuken

Söderberg & Partners ansatte akkumulerte over 580 000 kroner til Redd Barna

8 oktober · 2021

Under Söderberg & Partners sin internasjonale bærekraftuke samlet de ansatte inn 584 460 kroner til Redd Barna ved å gjennomføre ulike bærekraftsutfordringer. Pengene går til  Red Alert-kampanjen på Filippinene, et prosjekt som jobber for å utdanne barn og unge om effektene av klimaendringer og styrke stemmene deres i samfunnet.

I september arrangerte Söderberg & Partners en internasjonal bærekraftuke for alle ansatte i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Nederland. Hensikten med uken var å inspirere og utdanne Söderberg & Partners sine ansatte om økonomisk, økologisk og sosial bærekraft. Målet var å gi de ansatte en helhetlig forståelse av bærekraft og hvordan hver enkelt kan gjøre en forskjell gjennom små atferdsendringer.

«Alle eksisterende bærekraftsstudier viser at vi må handle nå, at vi må ta ansvar for miljøet, ellers er det en ventende katastrofe. Som selskap har vi en unik mulighet til å skape forandring og stå i frontlinjen. Vårt bærekraftsarbeid er allerede solid, men med denne bærekraftsuken gjorde vi en målrettet innsats som bidrar til en umiddelbar endring» sier Gustaf Rentzhog, CEO i Söderberg & Partners.

I løpet av uken hadde hver ansatt mulighet til å bruke tid i løpet av arbeidsdagen til å delta på forelesninger, treningstimer og andre digitale aktiviteter. Ved hjelp av en app ble ulike oppgaver og utfordringer med mål om å redusere klimaavtrykket gjennomført. Hver utfordring og oppgave genererte poeng som igjen konverterte til penger på vegne av Redd Barna.

Samlet inn mer enn 580 000 kroner til Red Alert-kampanjen
Ved utgangen av uken hadde våre ansatte gjennom bærekraftsutfordringer, spart 139 tonn karbondioksid og akkumulerte dermed 584 460 norske kroner for Redd Barna. Pengene som samles inn er øremerket Redd Barnas prosjekt Red Alert Campaign på Filippinene, et land som er sterkt utsatt for naturkatastrofer og derfor spesielt sårbart som følge av klimaendringer.

«Vi er så takknemlige for Söderberg & Partners og arbeidet deres ansatte utførte i løpet av bærekraftsuken. Takket være deres innsats vil over 580 000 kroner gå til barn og unge på Filippinene, som er ekstra utsatt for konsekvensene og ødeleggelsene som klimaendringene skaper. Formålet med prosjektet vårt er å utdanne barn og unge om klimaendringer og gi dem en samlet og sterk stemme. Målet er å skape bevissthet for å øke samfunnets press, og kreve at beslutningstakere, myndigheter og andre institusjoner tar sitt ansvar» sier Charlotte  Rutegård, Partnership Manager i Redd Barna.

Langt og solid partnerskap
Söderberg & Partners har i mange år hatt et samarbeid med Redd Barna som inkluderer å donere rundt 5 millioner kroner til flyktningleirer i Syria. Vi støtter for tiden deres prosjekt Senter for støtte og behandling hvor barn og unge som har gjennomgått traumatiske opplevelser kan få støtte og behandling.

Ønsker du å motta nyhetsbrev fra Söderberg & Partners Wealth Management?

Meld deg på her

Bli kontaktet

Vil du komme i kontakt med oss? Trykk her for å komme til kontaktskjemaet vårt.

Kom i kontakt med oss